Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zasvěcení

Přijde v životě doba, kdy se rozhodnete své zkušenosti sdílet. Vaši klienti, aby vám věřili, potřebují poznat, kdo opravdu jste. Teprve potom vám mohou opravdu důvěřovat a pochopit, proč jim některé věci radíte ... tak tady to je.

KAPITOLA   I.  ZASVĚCENÍ

 

Narodila jsem se v harmonické rodině, která vyznávala naprosto ateistické názory, vládl u nás rozum a nejvyšším uctívaným božstvem byl mozek. Klasická rodina tehdejší komunistické konformity. Maminky otec byl výborný učitel a tak jsem si do vínku odnesla znalost, že vzdělání a studium je požehnání. Že v knihách a jiných materiálech najdu mnohou moudrost a odpovědi na své otázky. Kniha musela být pokaždé pod vánočním stromečkem.

Vyrůstala jsem v obrovské harmonii se svou úžasnou matkou a prozatím jen vzdáleně vnímala její rozechvění a nespokojenosti, které v životě prožívala. Já sama jsem toužila po uznání mužů, o které jsem nevědomky znovu a znovu usilovala, ale příliš nepřicházelo. Pro svého staršího bratra jsem byla ta malá občas otravná sestra, pro své bratrance, přítěž při hrách a výletech za dobrodružstvím, pro otce malá krásná holčička, se kterou se poradoval a pak si šel po svých.

Tenkrát jsem nechápala a nerozuměla souvislostem a dál kráčela životem a rostla. „Patálie“ z muži mě provázely dál až do dospělosti, kdy jsem se velmi záhy vdala za svého staršího trenéra. Ani tehdy jsem ale nenašla tolik vytoužené harmonie a rovnováhy s muži a po několika letech jsme se rozešli. Brzy se objevil jiný muž. Myslela jsem si, že je to ten pravý. Narodily se nám 2 krásné dcery a vše se zdálo poměrně harmonické.

Ale jen do doby, kdy začalo přicházet ponižování z jeho strany. Vše fungovalo, dokud jsem byla středem pozornosti v zaměstnání. Ale jakmile jsem odešla na mateřskou dovolenou, přišel křik, výlevy vzteku a psychické ponižování. Přicházelo nenápadně, ale s druhou dcerou už bylo téměř na denním pořádku. Stavěl mě ro role služky, která nemá práva a pokud něco chci, mám si to zařídit, jak chci, ale hlavně bez něj. On je přeci muž a chodí do práce. Největší pře byly o můj návrat do zaměstnání. Nebyl ochoten odvést děti do školky, vyzvednout je, domů se vracel po 8 večer.

Zlom, ale i drama – dnes říkám zasvěcení – přišlo s onemocněním mých rodičů. První potíže měl můj otec. Začalo to střídavými bolestmi v zažívání. Problémy byly nevysvětlitelné a přicházeli bez souvislostí s jídlem. Brzy na to mu diagnostikovali rakovinu. Přišla operace, pobyt v nemocnici. Maminka v té době sama neměla zdraví nijak valné. Už mnohokrát byla hospitalizována s nenadálými vysokými horečkami, měla bolavé nohy a bércové vředy. Ale hospitalizace tatínka byla pro ni velkou psychickou zátěží. Bála se, že zůstane na světě sama a bude nám s bratrem na obtíž.

Strach není dobrý rádce a dnes vím, že dokáže likvidovat naše tělo velmi rychle. I proto se i maminčin zdravotní stav rychle zhoršoval. Emoce zejména ty negativní obrovsky zatěžují játra, která nestíhají při stálém stresovém vypětí regenerovat. Tehdy jsme ještě nevěděli, že játra má maminka už hodně oslabené a jejich stav se blíží kritickému bodu. Brzy po tátově návratu z nemocnice už maminka nebyla schopná vstát z postele.

Dodnes je mou noční můrou, že její ošetřující lékařka v té době odmítla přijet za maminkou domů. Našla jsem rychle jinou firmu, která poskytovala zdravotní péči i v domově nemocných a zavolala jsem k mamince konečně lékaře. Konstatování bylo nemilosrdné … hospitalizace. Stav je vážný.

V té době bylo mé mladší dceři necelý rok, starší 2 roky. Bylo pro mne obtížné i jen zajít do nemocnice. Děti mi neměl kdo pohlídat a partner, jejich otec odmítal. „Musí přeci být v práci a taková věc jako hospitalizace rodičů není důvodem, aby se z práce na krátký čas omluvil.“, to byl jeho postoj. Dodnes mi vhání tato situace slzy do očí. Tahání dcer před nemocnici, škemrání o krátké pohlídání, abych mohla. Nakonec jsem našla soukromou školku. Zdálo by se spása, jenže obě holčičky nebyly na cizí lidi zvyklé a hodinu nebo 2, které byly ve školičce, proplakaly. Srdce se mi mohlo utrhnout. Neznám horší chvíle, když volíte mezi péčí o děti a návštěvou umírajícího rodiče v nemocnici. A můj bratr? Můj bratr byl v té době na dovolené v Chorvatsku. Když jsem mu volala, že maminka je v nemocnici a její stav se rychle zhoršuje, řekl, že se vracet dřív nebude, že si chce maminku pamatovat plnou sil. Ano je to jeho právo, ale je tu také pomoc a opora bližním v tak těžké chvíli kdy se loučí s někým blízkým, kdo odchází na onen svět.

Všichni muži, kteří mi měli být oporou, po jejichž rameni jsem tolik toužila, nebyli k mání. Nikdo z nich nedokázal být mužem a nastavit rameno, aby žena mohla otřít své slzy. Nezáleží, jestli tou ženou jsem já, nebo jiná žena. Pokud muž nedokáže být v takovéto chvíli mužem a oporou ženě, promiňte pánové, ale ať jde k čertu. To není chlap, to je vysavač energie ženy.

V tu dobu, kdy 29. 7. 2007 zemřela moje maminka jsem byla smutná a nevnímala svět. Nedokázala jsem v tu chvíli odhalit, že už mě manžel nějakou dobu podvádí s kolegyní z práce. Asi bych v té chvíli nedokázala tu pravdu přijmout a nesložit se. Naštěstí mě péče o mé krásné holky držela na nohou. Pud sebezáchovy mám velmi dobře vyvinut a tak jsem potíže v manželství potlačila do nejzazšího kouta svého vědomí a dělala, že nejsou.

Krátce nato přišly další „mužské lekce“. Přišly s dědickým řízením, když jsem byla otcem a bratrem bez okolků požádána, abych se vzdala dědictví po mamince. Slzy, pocity ponížení, obav, co se stane, když přijmu. Byla jsem žena na mateřské dovolené, sama se starající o 2 malinké děti, bez přílišné opory v manželovi. V domě, o který šlo, jsem bydlela a můj měsíční příjem činil 3600,- Kč, což byl tehdejší rodičovský příspěvek. Znovu zafungoval pud sebezáchovy a odmítla jsem. Peklo, které následovalo, nepřeji vlastnímu nepříteli. Psychický nátlak, obviňování ze strany otce, v rodině se mnou přestali mluvit všichni její členové. Ocitla jsem se sama a dodnes děkuju své „nové“ rodině, kterou se v tu dobu stali mí přátelé. Nebylo jich mnoho, ale mohla jsem zavolat, a promluvit si.

„Nikdo není ostrov“, řekl Buddha. Ve chvílích nouze to platí dvojnásob.

Ale ani u mne se náročné období plné stresu neobešlo bez vlivu na tělo a psychiku. Kamarádka mi naštěstí doporučila výborného terapeuta. Věděla jsem, že psychologům moc nechci, ale také jsem věděla, že musím s někým mluvit, jinak se zblázním. Na doporučení blízké kamarádky jsem vyrazila k homeopatovi, čínskému lékaři, jehož terapie začaly pomalu dávat dohromady moje tělo.

Po rodičích si neseme do života nastavené modely chování, ale také sklony k oslabení určitých orgánů a přetěžování jiných. A tak i mým nejzatíženějším orgánem, stejně jako u maminky byly játra a v souvislosti s nevyřčeným a trvalou bojovou pohotovostí vytvořenou okolnostmi štítná žláza. Pravidelné návštěvy tohoto výborného terapeuta a hlavně člověka s obrovským nadhledem a životním humorem se staly součástí mého bytí. Zprvu slzy a bolesti, posléze i úsměvy nad paradoxy vlastního života, doplněné akupunkturou, akupresurou a dávkami silných bylin pomohly z nejhoršího a já pomalu začala rovnat svou páteř a vykračovat do SVÉHO žití.

Jsem dobrák od kosti a víra ve změnu člověka k lepšímu je mou plnou součástí. Proto jsem i přes vše, co se událo, věřila, že moje rodina a nejbližší mě milují stejně jako já je. Pomáhala jsem otci po chemoterapii, milovala svého staršího bratra a věřila, že moje manželství bude pokračovat a vrátí se k harmonii ze začátků vztahu. Dcery za to přeci stojí.

Nestalo se tak. Jen jak se obrušovala bolest ze ztráty maminky, viděla jsem lépe, že mne partner podvádí s jinou ženou, že otec mě pomlouvá dál u zbytku rodiny. Nastal čas začít věci řešit.

A tak začala moje duchovní cesta, která se časem prolnula i s mou prací ….

 

Autor: Lenka Fučíková | úterý 30.1.2018 7:41 | karma článku: 10,46 | přečteno: 258x
  • Další články autora

Lenka Fučíková

Papež a žena

Děkujeme za Vaši návštěvu. Byl jste tak blízko, že energie doplula až k nám. Snad příště budeme moci být i blíž. Věřím, že jednou vy pomůžete znovu pozvednout Palladium tam, kam patří. Do srdcí lidí této země. Tolik tam chybí.

16.9.2021 v 5:57 | Karma: 5,00 | Přečteno: 288x | Diskuse| Politika

Lenka Fučíková

Bůh Šiva, stvořitel a objednaTEL aneb Jazyk Český

O některých se jen šeptá, ale je nepochybné, že právě v tomto bodě se HISTORIE opakuje a že se propojilo něco, s čím možná nikdo nepočítal. VĚDA a Filosofie. Je pro mne fascinující, že je to právě Čeština, o kterou kráčí.

28.8.2021 v 21:14 | Karma: 7,61 | Přečteno: 351x | Diskuse| Věda

Lenka Fučíková

MODA a prastaré historické souvztažnosti

Vyhozeni z ráje. Podle Buddhova učení to byl HAD, který sám, jako BŮH pokoušel lidstvo, aby ho tak vedl vpřed přes celá pokolení a učil ho, jsk žít.

27.8.2021 v 2:39 | Karma: 4,04 | Přečteno: 171x | Diskuse| Ona

Lenka Fučíková

A E I O U I lidského těla. Naše KŮŽE

Kůže jako hladina zázraků. Řeč těla jako komplexní a nenávratná moudrost jazyka. Je ta naše hroší nebo citlivá se známkami alergie?!

26.8.2021 v 3:55 | Karma: 5,06 | Přečteno: 199x | Diskuse| Věda

Lenka Fučíková

Móda a její svět¦

Móda a ŽENA. Svět, který patří k sobě neodmyslitelně stejně jako Český Jazyk a Vyjmenovaná slova po B.

18.7.2021 v 3:47 | Karma: 4,33 | Přečteno: 152x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 518x
lektor yogy,  nadšenec pro zdravý životní styl, etický obchod a osobnostní rozvoj